جاذبه‌های دیدنی شمال ایران
نوشته شده توسط : hsi

جاذبه‌های دیدنی شمال ایران

این سه استان جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد. برای رسیدن به شهرهای شمالی از مسیرهای مختلفی می‌توانید استفاده کنید. هر کدام از این استان‌ها برای مسافرت‌های چند روزه می‌توانند شما را سرگرم کنند. فریدون‌کنار، جواهرده، نمک‌آبرود، چالوس، نوشهر، بندرترکمن، بابلسر، رامسر، نور، تنکابن و... قسمتی از شهرهای استان‌های شمالی هستند.

کاخ چایخوران؛ چالوس

چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است. شهر چالوس اماکن گردشگری زیاد دارد. یکی از این مکان‎ها کاخ چایخوران است. کاخ چایخوران یک بنای تاریخی است. چایخوران یک استراحتگاه است که در دوره پهلوی اول مورد استفاده بوده است. بنای چایخوران هفتاد سال پیش ساخته شده است.

چایخوران که نزدیک به ۴ هزارمتر وسعت دارد با معماری اروپایی بنا نهاده شده است. دلیل نام‌گذاری کاخ چایخوران همان‌گونه که از اسمش پیداست محلی برای استراحت و نوشیدن چای بوده است. تزئینات کاخ چایخوران بسیار ساده کار شده است. چایخوران دو ورودی در قسمت شرقی و غربی ساختمان دارد.

بخش‌های کاخ نیز شامل دو قسمت خدماتی و اصلی است. عمارت کاخ چایخوران یک طبقه اصلی و یک طبقه زیرزمین دارد. کاخ اصلی چایخوران از یک بالکن، دو تالار مربع و یک تالار مستطیل تشکیل شده است. این بنا در سال ۱۳۵۴ در لیست آثار ملی کشور ایران به ثبت رسیده است.        

اقامتگاه؛ چالوس

اجاره ویلا در چالوس از سال‌های دور به یک تفریح محبوب بین ایرانی‌ها تبدیل شده است. اگر شما هم شهر چالوس را برای سفر و اقامت خود انتخاب می‌کنید نیاز به یک اقامتگاه خواهید داشت. سایت جاباما حدود صد هتل، سوئیت، اقامتگاه، مجتمع اقامتگاهی، آپارتمان و... دارد. ورود به این سایت شما را با انبوهی از سکونتگاه‌ها روبه‌رو خواهید شد. آپارتمان دوخوابه یاس، سوئیت دوخوابه رنگارنگ، مجتمع اقامتگاهی سناتور، ویلا سه خوابه تریبلکس بهار و... تعدادی از اقامتگاه‌هایی است که در شهر چالوس با مراجعه به سایت جاباما می‌توانید انتخاب کنید.

آبشار کبودوال؛ علی‌آبادکتول

همیشه وقتی صحبت از شمال می‌شود شهرهای محدودی به ذهن خطور خواهد کرد. یکی از شهرهای جذاب شمال علی‌آبادکتول در استان گلستان است. این شهر آبشاری به اسم کبودوال دارد. آبشار کبودوال در قلب جنگل هیرکانی قرار دارد.

کبودوال از دو واژه کبود و وال به معنای آبی و جوی تشکیل شده است. این آبشار نوعی آبشار تمام خزه در ایران است. مسیر این آبشار دارای یک پیاده‌رو است. این پیاده‌رو، پلکان برای آسانی رفت و آمد بازدیدکنندگان دارد. آبشار کبودوال در دامنه کوه هارون قرار گرفته است. این آبشار میان دره اصلی است.

مجموع آبشارها در دامنه کوه هفت عدد است اما آبشار اصلی که آبشار کبودوال است در رده پنجم قرار گرفته است. آب تمامی آبشارها از چشمه اصلی تامین می‌شود. این چشمه در بالای آبشار هفتم قرار گرفته است. زیبایی این آبشار دو دلیل دارد. قدمت آبشار دلیل اول اهمیت آبشار است.

دومین دلیل اهمیت آبشار، سرچشمه این آبشار است. این آبشار پاک‌ترین و تمیزترین آبشار ایران نام گرفته است. آبشار کبودوال آب بسیار گوارایی دارد





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 91
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: